Status: 28.12.2024
1. zakres
1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „Regulaminem”) firmy Betterwood GmbH (zwanej dalej „Sprzedawcą”) mają zastosowanie do wszystkich umów, które konsument lub przedsiębiorca (zwany dalej „Klientem”) zawiera ze Sprzedawcą w sprawie towarów i towarów prezentowanych przez Sprzedawcę Sprzedawca w swoim sklepie internetowym/lub realizuje usługi. Niniejszym sprzeciwia się włączeniu własnych warunków klienta, chyba że uzgodniono inaczej.
1.2. Niniejsze Ogólne Warunki mają zastosowanie odpowiednio do zakupu bonów, o ile wyraźnie nie postanowiono inaczej.
1.3. Konsumentem w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych jest każda osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną w celach, które w przeważającej mierze nie są ani handlowe, ani samozatrudnione. Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych warunków jest osoba fizyczna lub prawna albo spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która przy zawieraniu czynności prawnej działa w ramach wykonywania swojej działalności gospodarczej lub samodzielnej działalności zawodowej.
2. wniosek
2.1. Opisy produktów zawarte w sklepie internetowym sprzedawcy nie stanowią wiążącej oferty ze strony sprzedawcy, lecz służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.
2.2. Klient może złożyć ofertę za pomocą internetowego formularza zamówienia zintegrowanego ze sklepem internetowym Sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów i/lub usług w wirtualnym koszyku i przejściu elektronicznego procesu składania zamówienia, Klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną dotyczącą towarów i/lub usług znajdujących się w koszyku poprzez kliknięcie przycisku kończy proces składania zamówienia. Klient może złożyć ofertę Sprzedawcy także telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną lub pocztą.
2.3. Sprzedawca może przyjąć ofertę Klienta w ciągu pięciu dni,
- poprzez przesłanie klientowi pisemnego potwierdzenia zamówienia lub potwierdzenia zamówienia w formie tekstowej (faksem lub e-mailem), przy czym decydujące znaczenie ma otrzymanie przez klienta potwierdzenia zamówienia, lub
- poprzez dostarczenie zamówionego towaru do klienta, przy czym decydujące znaczenie ma odbiór towaru przez klienta, lub
- prosząc klienta o zapłatę po złożeniu zamówienia.
Jeżeli istnieje kilka z powyższych alternatyw, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z powyższych alternatyw wystąpi jako pierwsza. Jeśli sprzedawca nie przyjmie oferty klienta w wyżej wymienionym terminie, uważa się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.
2.4. Bieg terminu na przyjęcie oferty rozpoczyna się następnego dnia po przesłaniu oferty przez klienta i kończy się z końcem piątego dnia następującego po przesłaniu oferty.
2.5. Podczas składania oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia sprzedawcy tekst umowy jest zapisywany przez sprzedawcę i wysyłany do klienta w formie tekstowej (np. e-mailem, faksem lub listem) po wysłaniu zamówienia wraz z niniejszymi ogólnymi warunkami. Ponadto tekst umowy jest archiwizowany na stronie internetowej sprzedawcy i Klient może uzyskać do niego bezpłatny dostęp za pośrednictwem chronionego hasłem konta klienta po podaniu odpowiednich danych logowania, pod warunkiem, że klient założył konto klienta w sklepie internetowym sprzedawcy przed wysłaniem zamówienia.
2.6. Przed wiążącym złożeniem zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia sprzedawcy, klient może na bieżąco poprawiać swoje wpisy za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy. Ponadto wszystkie wpisy są ponownie wyświetlane w oknie potwierdzenia przed wiążącym złożeniem zamówienia i tam również można je poprawić za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy.
2.7. Do zawarcia umowy dostępny jest wyłącznie język niemiecki.
2.8. Przetwarzanie zamówienia i kontakt odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznego przetwarzania zamówienia. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest poprawny, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez Sprzedawcę mogły być odbierane pod tym adresem. W szczególności w przypadku korzystania z filtrów SPAM Klient musi zapewnić możliwość dostarczenia wszystkich wiadomości e-mail wysyłanych przez Sprzedawcę lub osoby trzecie, którym zlecono realizację zamówienia.
3. wycofanie
3.1. Co do zasady konsumentom przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
3.2. Więcej informacji na temat prawa do odstąpienia od umowy można znaleźć w polityce anulowania sprzedawcy.
3.3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentom, którzy w chwili zawarcia umowy nie należą do państwa członkowskiego Unii Europejskiej, a których jedyne miejsce zamieszkania i adres dostawy znajdują się poza Unią Europejską w chwili zawarcia umowy.
4. Ceny i Płatność
4.1. O ile w opisie produktu sprzedawcy nie zaznaczono inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi zawierającymi ustawowy podatek od sprzedaży. Wszelkie dodatkowe koszty dostawy i wysyłki są określone oddzielnie w odpowiednim opisie produktu.
4.2. Ceny podstawowe obliczane są według powszechnie stosowanych jednostek rynkowych. Cena za metr kwadratowy parkietu kalkulowana jest na podstawie warstwy użytkowej widocznej po montażu. Cena za metr kwadratowy tarasu kalkulowana jest z uwzględnieniem profesjonalnej i zalecanej szerokości spoiny.
4.3. W przypadku dostaw do krajów spoza Unii Europejskiej, w indywidualnych przypadkach mogą wystąpić dodatkowe koszty, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i które musi ponieść Klient. Należą do nich na przykład koszty przelewów pieniężnych dokonywanych przez banki (np. opłaty za przelewy, opłaty kursowe) lub cła lub podatki importowe (np. cła). Koszty takie mogą powstać również w związku z przekazem pieniężnym, jeżeli dostawa nie jest realizowana do kraju spoza Unii Europejskiej, ale klient dokonuje płatności z kraju spoza Unii Europejskiej.
4.4. Klientowi dostępne są różne możliwości płatności, które są określone w sklepie internetowym sprzedawcy.
4.5. Jeżeli uzgodniono płatność z góry, płatność jest należna niezwłocznie po zawarciu umowy.
4.6. W przypadku płatności metodą płatności oferowaną przez PayPal płatność jest realizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à rl et Cie, SCA, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (dalej: „PayPal”), podlegające jurysdykcji PayPal – Warunki korzystania, które można zobaczyć pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full lub – jeśli klient nie posiada konta PayPal – z zastrzeżeniem warunków płatności bez konta PayPal, z którymi można się zapoznać pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full.
4.7. Jeżeli wybierzesz metodę płatności za zakup na konto za pośrednictwem BillSAFE, cena zakupu będzie wymagalna po dostarczeniu towaru i zafakturowaniu. W takim przypadku cena zakupu musi zostać zapłacona bez potrąceń firmie PayPal (Europe) S.à rl et Cie, SCA, 14-22 Boulevard Royal, 24 Luxembourg (zwanej dalej „PayPal”) jako inkasentowi w ciągu 2449 (czternastu) dni od daty otrzymania faktury za usługę płatniczą BillSAFE. Metoda płatności za zakup na konto wymaga pomyślnego sprawdzenia zdolności kredytowej przez PayPal. Jeżeli klient otrzyma możliwość korzystania z metody płatności „zakup na konto” po sprawdzeniu swojej zdolności kredytowej, płatność zostanie zrealizowana we współpracy z firmą PayPal, na którą dostawca ceduje swoje roszczenie o płatność. W takim przypadku klient może dokonywać płatności na rzecz PayPal wyłącznie ze skutkiem spłatę zadłużenia. Nawet jeśli zostanie wybrana metoda płatności za zakupy na konto za pośrednictwem BillSAFE, dostawca pozostaje odpowiedzialny za ogólne zapytania klientów, na przykład dotyczące towarów, terminów dostawy, wysyłki, zwrotów, reklamacji, deklaracji o anulowaniu oraz przesyłek lub not kredytowych. W przeciwnym razie obowiązują ogólne warunki BillSAFE, do których klient może uzyskać dostęp i które mogą potwierdzić w ramach procesu składania zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do oferowania metody płatności za zakup na konto wyłącznie do określonej wielkości zamówienia i do odrzucenia tej metody płatności w przypadku przekroczenia określonej wielkości zamówienia. W takim przypadku sprzedawca poinformuje klienta o odpowiednim ograniczeniu płatności w swoich informacjach o płatności w sklepie internetowym.
5. Warunki dostawy i wysyłki
5.1. Towar dostarczany jest pod adres dostawy wskazany przez Klienta, chyba że uzgodniono inaczej.
5.2. W przypadku towarów dostarczanych przez spedytora dostawa odbywa się zazwyczaj „bezpłatnie przy krawężniku”, tj. do publicznego krawężnika znajdującego się najbliżej adresu dostawy, chyba że informacje o wysyłce w sklepie internetowym sprzedawcy stanowią inaczej i jeśli nie uzgodniono inaczej. Jeżeli dłuższe deski tarasowe wysyłane są spedycją, rozładunek odbywa się przez odbiorcę.
5.3. Jeżeli firma transportowa odeśle wysłany towar do sprzedawcy, ponieważ dostawa do klienta nie była możliwa, klient ponosi koszty za nieudaną wysyłkę. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, jeżeli nie ponosi odpowiedzialności za okoliczność, która doprowadziła do niemożności dostawy lub jeżeli czasowo uniemożliwiono mu przyjęcie oferowanej usługi, chyba że Sprzedawca poinformował go o usłudze z odpowiednim wyprzedzeniem.
5.4. Jeżeli Klient działa jako przedsiębiorca, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia rzeczy sprzedanej przechodzi na Klienta z chwilą wydania rzeczy przez Sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji odpowiedzialnej za wykonanie przesyłki. Jeżeli Klient działa jako Konsument, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi dopiero z chwilą wydania towaru Klientowi lub upoważnionemu odbiorcy. Odstępując od tego, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia rzeczy sprzedanej przechodzi na Klienta w przypadku konsumentów z chwilą wydania rzeczy przez Sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji odpowiedzialnej za wykonanie przesyłki, jeżeli Klient zlecił wykonanie przesyłki spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji, a Sprzedający nie wskazał wcześniej tej osoby lub instytucji.
5.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku błędnej lub niewłaściwej dostawy do siebie. Ma to zastosowanie tylko w przypadku, gdy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostawy i zawarł z dostawcą określoną transakcję zabezpieczającą z należytą starannością. Sprzedający dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu pozyskania towarów. W przypadku niedostępności lub tylko częściowej dostępności towaru, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a należność zostanie zwrócona niezwłocznie.
5.6. W przypadku odbioru osobistego, sprzedawca najpierw informuje Klienta e-mailem, że zamówiony przez niego towar jest gotowy do odbioru. Po otrzymaniu tej wiadomości e-mail Klient może odebrać towar w siedzibie Sprzedawcy po uzgodnieniu ze Sprzedawcą. W takim przypadku nie zostaną naliczone żadne koszty wysyłki.
5.7. Vouchery pozostawiane są klientowi drogą mailową.
6. Zastrzeżenie własności
6.1. W stosunku do konsumentów sprzedawca zastrzega sobie prawo własności do dostarczonych towarów do momentu całkowitej zapłaty należnej ceny zakupu.
6.2. W stosunku do przedsiębiorców sprzedający zastrzega sobie prawo własności dostarczonych towarów do czasu całkowitego uregulowania wszelkich roszczeń wynikających z trwających stosunków handlowych.
6.3. Jeżeli Klient działa jako przedsiębiorca, jest uprawniony do odsprzedaży zastrzeżonego towaru w zwykłym obrocie handlowym. Klient z góry ceduje na sprzedającego wszelkie wynikające z tego roszczenia wobec osób trzecich w wysokości odpowiedniej wartości faktury (wraz z podatkiem obrotowym). Cesja ta obowiązuje niezależnie od tego, czy towar zastrzeżony został odsprzedany bez przetworzenia czy po przetworzeniu. Klient pozostaje upoważniony do ściągania wierzytelności nawet po dokonaniu cesji. Upoważnienie sprzedającego do samodzielnego ściągania należności pozostaje nienaruszone. Sprzedawca nie będzie jednak ściągał roszczeń, dopóki klient wywiązuje się ze swoich zobowiązań płatniczych wobec sprzedawcy, nie zalega z płatnością i nie został złożony żaden wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego.
7. Odpowiedzialność za wady (rękojmia)
Jeżeli zakupiony przedmiot jest wadliwy, obowiązuje ustawowa odpowiedzialność za wady. Niezależnie od tego obowiązują następujące zasady:
7.1. Dla przedsiębiorców
Jeżeli wada nieistotna nie uzasadnia roszczeń z tytułu wad, sprzedawca ma wybór rodzaju dalszego świadczenia. Jeżeli okres przedawnienia wad wynosi jeden rok od przejścia ryzyka w przypadku nowych towarów, prawa i roszczenia z tytułu wad są generalnie wykluczone w przypadku towarów używanych.
7.2. W przypadku konsumentów termin przedawnienia roszczeń z tytułu wad towaru używanego wynosi jeden rok od wydania towaru klientowi, z zastrzeżeniem ust.
7.3. Ograniczenia odpowiedzialności i skrócenia okresu przedawnienia określone powyżej nie mają zastosowania do przedmiotów, które nie były używane zgodnie z ich normalnym przeznaczeniem do budynku i spowodowały jego wadliwość za szkody wynikające z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu, które wynikają z umyślnego lub wynikającego z zaniedbania naruszenia obowiązków przez sprzedającego lub umyślnego lub wynikającego z zaniedbania naruszenia obowiązków przez przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika sprzedającego za inne szkody, które są oparte na umyślnym lub rażąco niedbałym naruszeniu obowiązków przez sprzedającego lub na podstawie umyślnego lub rażąco niedbałego naruszenia obowiązków rażącego naruszenia obowiązków przez przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika użytkownika, a także w przypadku podstępnego zatajenia wady przez sprzedawcę
7.4. Ponadto w przypadku przedsiębiorców obowiązuje ustawowe terminy przedawnienia prawa do regresu zgodnie z § 478 BGB pozostają nienaruszone.
7.5. Jeśli klient działa jako handlowiec w rozumieniu § 1 HGB, podlega on handlowemu obowiązkowi zbadania i zgłoszenia wad zgodnie z § 377 HGB. Jeśli klient nie wywiąże się z obowiązków związanych z powiadomieniem tam uregulowanych, towar uważa się za zaakceptowany.
7.6. Jeżeli Klient występuje jako konsument proszony jest o złożenie reklamacji u dostawcy dostarczonego towaru z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi oraz poinformowanie o tym sprzedawcy. Jeśli klient nie zastosuje się, nie ma to żadnego wpływu na jego ustawowe lub umowne roszczenia z tytułu wad.
8. odpowiedzialność
Sprzedający odpowiada wobec klienta za wszelkie umowne, quasi-umowne i ustawowe, w tym deliktowe roszczenia o odszkodowanie i zwrot kosztów w następujący sposób:
8.1. Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność z jakiegokolwiek powodu prawnego w przypadku umyślnego lub rażącego niedbalstwa w przypadku umyślnego lub wynikającego z zaniedbania uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu
na podstawie przyrzeczenia gwarancyjnego, o ile inaczej nie uregulowano w tym zakresie, z uwagi na odpowiedzialność wynikającą z ustawy o odpowiedzialności cywilnej za produkt
8.2. Jeżeli sprzedawca w wyniku niedbalstwa naruszy istotne zobowiązanie umowne, odpowiedzialność jest ograniczona do typowej dla umowy szkody przewidywalnej, chyba że odpowiedzialność jest nieograniczona zgodnie z powyższym ustępem. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, które umowa nakłada na Sprzedawcę zgodnie ze swoją treścią w celu osiągnięcia celu umowy, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na dotrzymaniu których Klient może regularnie polegać.
8.3. Nawiasem mówiąc, odpowiedzialność sprzedawcy jest wykluczona.
8.4. Powyższe przepisy dotyczące odpowiedzialności obowiązują również w odniesieniu do odpowiedzialności sprzedającego za jego pomocników i przedstawicieli prawnych.
9. Realizacja bonów promocyjnych
9.1. Bony, które są wydawane nieodpłatnie przez sprzedawcę w ramach promocji o określonym okresie ważności i których klient nie może nabyć (dalej „bony promocyjne”) mogą być realizowane wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy i tylko w określony okres.
9.2. Poszczególne produkty mogą zostać wykluczone z akcji promocyjnej, jeśli odpowiednie ograniczenie wynika z treści kuponu promocyjnego.
9.3. Bony promocyjne można zrealizować tylko przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsze wyrównanie nie jest możliwe.
9.4. W jednym zamówieniu można zrealizować tylko jeden kupon promocyjny.
9.5. Wartość towaru musi wynosić co najmniej kwotę kuponu promocyjnego. Wszelkie pozostałe środki nie zostaną zwrócone przez sprzedającego.
9.6. Jeżeli wartość bonu promocyjnego nie wystarcza na pokrycie zamówienia, w celu rozliczenia różnicy można wybrać jedną z pozostałych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę.
9.7. Saldo bonu promocyjnego nie zostanie wypłacone gotówką ani nie będą wypłacane odsetki.
9.8. Kupon promocyjny nie podlega zwrotowi, jeśli klient zwróci towar opłacony w całości lub w części wraz z kuponem promocyjnym w ramach ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
9.9. Bon promocyjny jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca posiada wiedzę lub rażącą niewiedzę o braku upoważnienia, niemożności lub braku upoważnienia do reprezentowania danego właściciela.
10. Obowiązujące prawo
10.1. Prawo Republiki Federalnej Niemiec ma zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych między stronami, z wyłączeniem przepisów dotyczących międzynarodowego zakupu rzeczy ruchomych. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim przyznana ochrona nie jest cofnięta przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
10.2. Ponadto ten wybór prawa w odniesieniu do ustawowego prawa odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do konsumentów, którzy w chwili zawarcia umowy nie należą do państwa członkowskiego Unii Europejskiej i których jedyne miejsce zamieszkania i adres dostawy znajdują się poza Unią Europejską w chwili zawarcia umowy.
11. Miejsce jurysdykcji
Jeżeli klient działa jako handlowiec, osoba prawna na podstawie prawa publicznego lub specjalny fundusz na podstawie prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest miejsce prowadzenia działalności przez sprzedającego. Jeśli klient ma siedzibę poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, miejscem prowadzenia działalności sprzedawcy jest wyłączne miejsce jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy, jeżeli umowa lub roszczenia wynikające z umowy można przypisać działalności zawodowej lub handlowej klienta. Jednak w powyższych przypadkach sprzedawca jest w każdym przypadku uprawniony do wezwania sądu w miejscu prowadzenia działalności przez klienta.
12. Informacje dotyczące internetowego rozstrzygania sporów
12.1. Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów w Internecie pod następującym linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ta platforma służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna-sprzedaży lub umów o świadczenie usług, w które zaangażowany jest konsument.
12.2. Sprzedawca nie jest zobowiązany ani chętny do udziału w postępowaniu rozstrzygającym spory przed konsumenckim organem polubownym.
informacji o klientach
Informacje o tożsamości sprzedawcy
Betterwood GmbH
Partnerzy zarządzający: Catherine Körting, Philip Jaeger
Rathenower Strasse 30
D-10559 Berlin
Telefon: + 49 (0) 30 921 060 840
E-mail: info@betterwood.de
Rejestr handlowy Berlin-Charlottenburg HRB 126186 B
Numer VAT: DE272236901